سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 شازده کوچولو ... - یاس کبود

شازده کوچولو ...

دوشنبه 87 فروردین 26 ساعت 1:41 عصر

سلام ...
به سفارش بعضی از عزیزان قرار شد توی وبلاگم بخشی هم با عنوان معرفی کتاب داشته باشیم ...
کتاب شازده کوچولو کتاب بسیار قشنگیه از آنتوان دو سن تگزوپه ری .
این کتاب آدم را به دوران کودکی برمیگردونه و اون وقته که آدم میفهمه چقدر بزرگ شده !!
تیکه هایی از این کتاب را براتون میذارم تا بخونید و لذت ببرید :

- ... وقتی با آنها ( آدم بزرگها ) از یک دوست تازه تان حرف بزنید ، هیچ وقت ازتون درباره ی چیزهای اساسی اش سوال نمیکنن که هیچ وقت نمی پرسند : آهنگ صداش چه طور است ؟ چه بازی را بیشتر دوست داره ؟ پروانه جمع میکنه یا نه. میپرسند : چند سالش است ؟ چند تا برادر داره ؟ وزنش چقدره ؟ پدرش چقدر حقوق میگیره ؟ و تازه بعد از این سوال ها است که خیال میکنن طرف را شناختند !
اگه به آدم بزگها بگویید یک خانه ی قشنگ دیدم از آجر قرمز که جلوی پنجره هاش غرق شمعدانی و بامش پر از کبوتر بود محال است که بتونن مجسمش کنند . باید حتما بهشان بگویید یک خانه ی صد میلیون تومنی دیدم تا صداشون بلند شه که وای چه قشنگ !
یا مثلا اگه به شان بگویید دلیل وجود شهریار کوچولو اینه که تو دل برو بود و میخندید و دلش یه بره میخواست و بره خواستن ، خودش بهترین دلیل وجود داشتن هر کسی است ، شانه بالا میندازند و باتان مثل بچه ها رفتار میکنند ! اما اگر به شان بگویید سیاره ای که ازش اومده بود اخترک ب 612 است بی معطلی حرفتون را قبول میکنند و دیگه هزار جور چیز ازتون نمیپرسند . این جوری اند دیگه نباید ازشون دلخور شد بچه ها باید نسبت به بزرگها گذشت داشته باشند ...

من این کتاب را خیلی دوست دارم ، بهتون پیشنهاد میکنم اگه این کتاب را نخوندین حتما بخونیدش ...

.........................................

پ.ن 1 : این لینک یک نرم افزار جاوا برای موبایله که کتاب کامل شازده کوچولو را شامل میشه . ( ببینین من راهکار عملی ارائه میدم فقط حرف نمیزنم )
پ.ن 2 : شنبه به اندازه ی تمام عمرم مضطرب شدم ، درست نمیدونم ساعت 5 بود یا 5 دقیقه به 5 ، انگار 5 دقیقه قاتی پاتی شده بود !!! با این حال الان خیلی خوشحالم ...
پ.ن مهم : خیلی التماس دعا دارم ...
یا علی ...


نوشته شده توسط : یاس کبود

نظرات ديگران [ نظر]